Reklama
Posłowie PiS o autostradzie
WYDARZENIA - Region Bocheński
czwartek, 12 września 2013 21:38

To już pewne: odbędzie się nadzwyczajne posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury w sprawie zakazu wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 12 ton na odcinek Szarów - Tarnów autostrady A4 i związanych z tym zagrożeń dla bezpieczeństwa na drodze krajowej numer 4. – W ten sposób odpowiadamy na apel samorządu gminy Bochnia, ale także innych gmin - mówi poseł Edward Czesak.

 

W piśmie uzasadniającym wniosek posłowie PiS napisali: Ograniczenie tonażowe powoduje, że idea poprawy sytuacji na drodze krajowej numer 4 na trasie Kraków - Tarnów poprzez wybudowanie autostrady i przeniesienie ruchu samochodów ciężarowych najbardziej uciążliwego dla mieszkańców Łapczycy na autostradę nie została zrealizowana, a wręcz przeciwnie - sytuacja uległa pogorszeniu. Mimo, ze autostrada A4 jest czynna od kilku miesięcy, to ani w Brzesku, ani w Tarnowie nie mogą nią zjeżdżać tiry. Sprzeciwiają się temu zarówno Prezydent Tarnowa Ryszard Ścigała, jak i pochodzący z tego miasta wicemarszałek Województwa Małopolskiego Roman Ciepiela (PO). Obawiają się, że ruch ciężkich pojazdów sparaliżuje Tarnów. Efektem tego – tiry, nie mogąc wjechać na autostradę, rozjeżdżają okoliczne miejscowości. Budynki pękają, a lokalne drogi nie wytrzymują nadmiernego obciążenia ruchem ciężkim. Skutkuje to także wzrostem ilości wypadków. Kilka tygodni temu, w Łapczycy doszło do tragicznego zderzenia busa z samochodem ciężarowym. Jedna osoba zginęła, a kilkanaście zostało rannych. Do śmiertelnych wypadków dochodzi także w innych okolicznych miejscowościach.

W chwili obecnej sytuacja jest patowa. Władze, zarówno na szczeblu centralnym jak i samorządowym nie potrafią się porozumieć. Bezradni mieszkańcy planują blokady dróg. Apelują do o dialog w sprawie rozwiązania tego palącego problemu. Na apel jak na razie odpowiadają jedynie przedstawiciele opozycji. „Chcemy, aby minister infrastruktury, dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, władze Województwa Małopolskiego oraz prezydent Tarnowa - z których inicjatywy zamknięto autostradę, siedli wreszcie do stołu i zakończyli ten bałagan. Ufamy, że bezpieczeństwo ludzi, będzie dla władzy ważniejsze niż doraźne, lokalne polityczne interesy”. – mówi Edward Czesak, tarnowski poseł PiS.

Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości deklarują, że zrobią wszystko co w mocy posłów opozycji aby posiedzenie komisji przyniosło oczekiwane przez mieszkańców rezultaty. Dlatego do udziału w nim zaproszą także ich przedstawicieli. Tłumaczą to m. in. koniecznością uniknięcia sytuacji, jaka miała miejsce kilka miesięcy temu, kiedy w Bochni i w Tarnowie odbyły się wyjazdowe posiedzenia podkomisji ds. transportu drogowego i drogownictwa, do których rząd się nie ustosunkował, a Zarząd Województwa Małopolskiego nie pofatygował się nawet wziąć udziału w ich pracach. „Chodziło nam wtedy, aby członkowie komisji infrastruktury, w tym wiceminister odpowiedzialny za budowę dróg, na własne oczy przekonali się o problemach związanych z funkcjonowaniem niedokończonej autostrady A4. Skandalem jest bowiem fakt, że samochody ciężarowe rozjeżdżają drogi lokalne, stanowiąc zagrożenie życia dla mieszkańców i uczestników ruchu drogowego, podczas gdy autostradą poruszają się jedynie samochody osobowe. To sytuacja niespotykana nie tylko w Europie, ale na całym świecie” - tłumaczy Andrzej Adamczyk (PiS), wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. Dodajmy, że mieszkańcy Łapczycy zapowiedzieli blokadę czwórki, jeśli do 22 września nie zapadną decyzje w tej sprawie.

[mir]


Komentarze (4)

Pseudonim : POP 12 wrzesień 2013 21:54
Czy Andrzej Adamczyk (PiS), wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury samodzielnie zmienił starą 4 w drogę lokalną? Zapomniałem, przepraszam, przecież PISOWCOM wszystko wolno.
Pseudonim : Pisior 13 wrzesień 2013 08:14
A kto zabroni tirom jeździć "4" przecież to droga krajowa i wolno im. A jak autostrada będzie płatna to i tak tiry będą jeżdzić przez Łapczyce.
Pseudonim : ee 13 wrzesień 2013 09:16
koszt ograniczenia ruchu tirów to dwa znaki zakazu wiazdu dla tirów
Pseudonim : ludź 16 wrzesień 2013 16:39
Rozumiem że przed wybudowaniem autostrady gdy 4 jeździły i tiry i osobówki było bezpieczniej. Domy nie pękały, hałasu nie było. Jeszcze jedno od kiedy to 4 jest drogą lokalną ? No ale trzeba z ludzi idiotów robić, wybory coraz bliżej.

Napisz Komentarz

mniejsze | większe

busy
 

pr102020

pr10spec

bs2020a

arteon

Ostatnie komentarze

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz dla indywidualnych potrzeb użytkowników zgodnie z Polityką Cookies. Możesz je wyłączyć/zmienić w ustawieniach przeglądarki. .